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2014 30 Nov

Gregory’s and Michael’s favourite 20 records of 2014

von: Manafonistas Abgelegt unter: Blog | TB | 4 Kommentare

 

Tin Roof: Charcoal Owls


 
Gregors Platte des Jahres:
 
Scott Walker + Sunn O))): Soused
 
 
About this record lots of people wrote interesting or less wise things, I would not rather write about my record of the year other important or boring sentences, but: „Just listen to the collaboration of Scott Walker and Sunn O))), it is exciting!“ (g.m.)
 
 
02) Paul Bley: Oslo Concert
03) Damon Albarn: Everyday Robots
04) Ensemble Economique: Interval Signals
05) Charcoal Owls: Tin Roof
06) Frode Haltli: Vagabonde Blu
06) Erik Honorè: Heliographs
07) Martha Argerich / Claudio Abbado: Mozart: Klavierkonzerte 20 & 25
08) Konstantia Gourzi: Music for Piano and String Quartet
09) Anouar Brahem: Souvenance
10) Mike Cooper: Trout Steel
11) Bill Carrothers: Love and Longing
12) Leonard Cohen: Popular Problems
13) Frode Haltli: Vagabonde Blu
14) Jean-Louis Matinier / Marco Ambrosini: Inventio
15) King Creosote: From Scottland with Love
16) Neil Young: Storytone (nur Soloversion)
17) Hauschka: Abandoned City
18) Anja Lechner / Francois Couturier: Moderato Cantabile
19) Tigram Mansurian: Quasi Porlando
20) Hakon Stene: Lush Laments For Lazy Mammal
 
 
 
 

King Creosote: From Scotland With Love


 
Michaels Platte des Jahres:
 
Sidsel Endresen / Stian Westerhus: Bonita
 
 
Listening to the duo, I forgot my standard aesthetic vocabulary, the word “postmodern“ lost any meaning. Sidsel Endresen is the most expressive female voice in modern music since Meredith Monk, and guitarist Stian Westerhus is playing with fire extending the vocabulary of his fucking old electric guitar with a grim smile on his face. (m.e.)
 
 
02) Scott Walker & Sunn O))): Soused
03) Eno/Hyde: High Life
04) Anouar Brahem: Souvenance
05) Erik Honore: Heliographs
06) Fennesz: Becs
07) Damon Albarn: Everyday’s Robots
08) Eno/Hyde: Someday World
09) Jokleba: Outland
10) Daniel Lanois: Flesh and Machine
11) Mirel Wagner: When The Cellar Children See The Light Of Day
12) Sun Kil Moon: Benji
13) Polar Bear: In Each and Everyone
14) Supersilent: Supersilent 12
15) David Sylvian: `there’s a light that enters houses with no other house in sight´
16) Hakon Stene: Lush Laments For Lazy Mammal
17) Thomas Köner: Tientos de la Nieves
18) Janek Schaefer: Lay-By Lullaby
19) Owen Pallett: In Conflict
20) King Creosote: From Scotland With Love
 

Dieser Beitrag wurde geschrieben am Sonntag, 30. November 2014 und wurde abgelegt unter "Blog". Du kannst die Kommentare verfolgen mit RSS 2.0. Kommentare und Pings sind zur Zeit geschlossen.

4 Kommentare

  1. Michael Engelbrecht:

    21) Ben Frost: Aurora
    22) lLucinda Williams: Where The Spirit Meets The Bond
    23) Anja Lechner / Francois Couturier: Moderato Cantabile
    24) Colin Valon Trio: Le vent
    25) Leonard Cohen: Popular Problems
    26) Arild Andersen: Mira
    27) Marianne Faithfull: All My Love To London
    28) Charcoal Owls: Tin Roof
    29) James Yorkston – The Cellardyke Recording and Wassailing Society
    30) The National Jazz Trio of Scotland: Standards, Vol. 3

  2. Gregor:

    21) Eno / Hyde: High Life
    22) David Virelles: Mbókó
    23) Duo Gazzano: Poulenc, Walton, Dallapiccola, Schnittke, Silvestrov
    24) Mirel Wagner: When The Cellar Children See The Light Of Day
    25) Sylvie Courvoisier Trio: Double Windsor
    26) Daniel Lanois: Flesh and Machine
    27) Eggs laid by tigers: High on a hill
    28) Lucinda Williams: Where The Spirit Meets The Bond
    29) John Zorn: In the Hall of Mirrors
    30) Jon Hassel: City: Works of Fiction

  3. Michael Engelbrecht:

    Interval Signals is a great album from Thomas Koener’s label Denovali Records, but I wanted strictly records from 2014 in my list, and that one is from December 2013:) – and Mike Cooper from old early ’70s. Always good to break non-existing rulres, my friend! Our lady manafonistas give a great lesson in that.

  4. Gregor:

    “ Always good to break non-existing rulres, my friend“, das ist mal ein Satz, lieber Freund! Ich breche immer dann gerne Regeln, wenn die Regeln über der Sache oder über den Menschen stehen. Regeln sollten den Menschen bzw. eben der Sache dienen, hier der Hitparade! Ich gehöre zu den Musikliebhabern, die ihre gewünschte Musik erst mit dem Erscheinungsdatum der LP/CD hören können. Für Interval Signals war das der 13.12.2013. Unsere Listen haben wir aber noch vor dem 6.12. damals abgegeben, sodass später erscheinende Musik bei Otto-Normal-Verbraucher niemals eine Chance hätte. So geschehen jetzt wieder mit der neuen Anouar Brahem-Platte. Ich konnte sie nur einmal hören, die CD kam am Samstag. Jetzt, nach mehrmaligem Hören, müsste die CD in der Liste deutlich höher liegen. Anyway, deshalb habe ich mir erlaubt Interval Signals zu bringen. Bei Mike Cooper ist es so, dass sie 2014 zwar als remastered Version auf den Markt kam, aber für mich vollkommen neu war. Never heard of this! Deshalb habe ich mir erlaubt diese Platte zu bringen (würde es aber z.B. ablehnen, die neu bearbeiteten Led Zeppelin-CDs in die Liste aufzunehmen). Von Mike Cooper sind inzwischen auch noch andere, fast interessantere CDs erschienen, aber die würde ich nicht bringen. Schließlich haben wir eine Regel: wir machen eine Hitparade mit Platten aus dem Jahre 2014.


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