In einer neuen Reihe werden Kinofilme und TV-Serien besprochen, die im „uralten sound & kinohaus“ aufgeführt werden, einem kleinen Heimkino im Bergischen Land (guter Beamer von JVC, elektrische Leinwand, Sensurround), das sowohl fast vergessene Spielfilme, Exotika, Klassiker des Erotischen Kinos, Uraltwestern, Kunstlangweiler aus Japan als auch Novitäten aufführt. Hans Gumbel ist hier federführend als Kurator des guten, verdammt guten und manchmal auch richtig schlechten Geschmacks. Die Geister scheiden sich an seiner Auswahl, aber eine kleine Schar von Fans ist ihm relativ treu. Gumbel: „Ozu ist ein Schlafmittel. Ich ziehe Ouzo vor.“ Pilzforscher Peter Handke würde sich mit Grauen abwenden. Die erste Besprechung folgt in der kommenden Woche: „23 Schritte zum Abgrund“.
During a long weekend, Hans Gumbel also presents new and old TV series, the latest being „The Monkees“ screened between 1966 and 1968. in his introductory paper, Hans quotes stories about the background, f.e. this one from Wikipedia:
Dolenz said in a 2007 interview on the Roe Conn radio program that, while inspiration did come from the Beatles, the band’s image was not meant to be a rip-off of them. He said that the Beatles were always depicted as superstars with legions of fans, whereas the Monkees were always depicted as unsigned and struggling to make a buck. This is reflected numerous times throughout the series, such as in the pilot where Mike Nesmith is seen throwing darts at a Beatles poster, and in the episode „Find The Monkees (The Audition)“ where the Monkees struggle to see a famous television producer who is looking for a rock act for use in commercial advertisements; in the episode „I Was A 99-Pound Weakling“ Micky is tricked into signing onto a bogus weight-training program but objects by noting, „Where am I gonna get that kind of money? I’m an unemployed drummer.“ Also in a screen test, a Monkee asks what the Beatles have that they don’t have. They sing „Thirteen million dollars!“ They sing „Thirteen million dollars!“